Blog

Panoramatické photohádanky

7.4.2007 v 9:01 PM

Chtělo by to nějaký úvod, ve kterém bych své milé čtenáře motivovala k hledání míst na fotkách (a ty nemilé rovnou poslala na jiný blog) a zároveň vtipně dodala, že z toho kromě dobrého pocitu mít nic nebudou. Ale lepení obrázků dohromady už mě okradlo o tolik času, že úvod vynechám a přejdeme rovnou k věci.

Hádanka první a zároveň poslední nehorová. Víte, kde se toto místo nachází? A tipnete si z kolika fotek je záběr slepený? Větší verzi obrázku pro náročné najdete zde.

Na druhé fotce už je něco kopečků, leč nikterak významných. Ale zpoza jednoho z nich vykukuje jeden z našich neznámějších hradů. Najdete ho a tipnete si, který by to mohl být? Pokud chcete bádat nad detailnější fotkou, tak zde.

A teď konečně seriozní panoramatická hádanka. Ze které hory je takovýto pohled. (Sluníčko možná poradí a možná zmate ((-;) Větší velikost obrázku tady.

A moje vrcholné lepičské dílo. 360 stupňové panorama z vrcholku další hory. Víte které? Pro ještě lepší zážitek větší fotka zde.

Samozřejmě můžete zkusit pojmenovat hory na posledních dvou obrázcích. Zítra se pokusím panoramata zasadit do nějakého pěkného flashového prográmku, kam by šlo dopisovat i poznámky. Ale zatím aspoň takhle. Taky netuším, jak je která hádanka těžká, takže se směle dožadujte nápovědy. Nějakou už mám v rukávu (-:

Komentáře k článku:

Pondělí 7. 05. 2007 v 22:02

Tak ta posledni hora je jasna jak facka, znam to tam jaxsvy boty a o to zabradli se da dobre oprit fotak s dlouhym sklem :-)) Ale ja to nebudu prozrazovat, at to nekazim :-)

Nejtezsi si mylim je ta druha, tam opravdu netusim, i kdyz mam par tipu, ale muze to byt predhuri Beskyd stejne jako Vysocina u Zdaru… Kde zes to psala, zes byla ted nedavno? ;-)

Ta prvni urcite nejni Svitava, dokonce to asi nejni ani Vranov, to bude vetsi reka… co si myslim, napisu az pozdejc, nebudu jako Buteo :-)

Pondělí 7. 05. 2007 v 23:09

Jenom hádám:

  • 1) Dalešice
  • 4) první odhad zněl Milešovka, ale tam se nahoře nedá takhle pěkně fotit, takže zase nevím. Zkusím prohrabat fototéku.
Pondělí 7. 05. 2007 v 23:36

Taxem si tu dvojku zvetsil a konecne videl ten hrad. A jestli je to Xxxxxxxx se jdu kouknout do mapy :-)

Na tomto komentari zasahla tvrda ruka cenzora. Roji ses prilis dobrej… asi ti priste vyfotim nejakou popelnici! (-:
Zirafka

Pondělí 7. 05. 2007 v 23:53

Ta první fotka… Neni to Xxxxxxxxxx ? Z takové pěkné vyhlídky hned u silnice?

Úterý 8. 05. 2007 v 00:32

Aha, takže je. :) Promiň. Já se jen ptal, tak mi to nepřišlo tak tragický. ;) Příště to pošlu mejlem.

Úterý 8. 05. 2007 v 00:47

2Veros> jeste na tom zapracuj ((-;

2Roj> S tebou je to tezky… Ty taky hned prijdes na vsechno. Ze ti to neni blby… ((-;
Mam pro tebe jeste jeden bonus. Nevim, co to je, takze je to mozna moc lehky, ale treba te to na chvili zabavi ((-: http://zirafka.cz/tmp/bonus2.jpg

2lukyn> Super! Presne tak (-; (Takze jsem tvou odpoved trochu zcenzurovala, aby mohli jeste hadat ostatni.
Mimochodem, mas uzasny fotky na strankach! Ted jsem je projela vsechny a fakt jsou nadherny. Vim, ze tam mas moznost komentaru, ale zadnej tam nemas, tak mam takovou posvatnou hruzu neco napsat (-:

Úterý 8. 05. 2007 v 00:51

2lukyn> To je v pohode. Ja jsem hned chtela napsat, ze dobre a ze gratuluju, ale jen jsem to zcenzurovala a pak jsem se zasekla na pul hodiny na tech tvejch fotkach ((-:
Tipovani v komentarich je OK.

Úterý 8. 05. 2007 v 00:54

Jéé, díky za pochvalu! :) Ale moc bych to nepřeháněl. Komentáře… hmm. To's tam klidně něco mohla napsat. Já bych se vůbec nezlobil. ;) I kdybys třeba napsala „První!“. :)

avatar
pixy
Úterý 8. 05. 2007 v 01:01

Tímto se slavnostně pasuji na poloslepého tupce, protože na dvojce prostě žádný hrad nevidím. Ani vykukovat. Krajina sice vypadá úplně jako tady u nás, takže by to teoreticky klidně mohl být K. nebo K., ale z nějakého hradu fakt nevidím ani práporek. :(

Úterý 8. 05. 2007 v 01:14

No jo, hledat hrad. Na to jsem zapomněl. Já ho vidim, dokonce asi vim, jak se jmenuje, ale nevim, kam to napsat. :) Takže asi takhle: Souhlasim s druhým komentářem Roje. :)

Úterý 8. 05. 2007 v 02:24

Já teda nepoznávám nic, pranýřujte mě, ale na tohle jsem poleno. Ikdyž, Pixy, ten hrádek tam zcela zřetelně vidím. ;))

avatar
pixy
Úterý 8. 05. 2007 v 02:46

V tom případě prosím v rámci rozluštění o velkou červenou šipku s nápisem TADY pro nás slepé tupé nedovtipné.

Úterý 8. 05. 2007 v 07:57

Pixy, musis si otevrit tu VETSI fotku a budes hned doma :-))

All: A co ta trojka? Takova krasna fotka a vy nic? IMHO to neni tak tezke. Ja tam fotim docela casto a dokonce jsem odtamtud blizko sam delal fotohadanku… :-)

Úterý 8. 05. 2007 v 09:37

Je, Ziry, zas mi malem unikla hadanka specialne pro me, ale netusim! :-) Vypada to jako lezici uzivatelka nahoře BEZ! :-) Děs! :-))

avatar
Radek Matěj
Úterý 8. 05. 2007 v 12:22

Ahoj,

moc pěkné hádanky, moc pěkné fotky. Tady jsou odpovědi, snad je rychle zneviditelníš. =)

2 – to jsem našel jako první, protože ten pohled znám. Jistý jsem si nebyl, ale stačilo posunout posuvník doprava a tam jsem našel ujištění.

1 – to byla dost náhoda, protože jsem po dvojce jen trochu odzoomoval, pošoupal a už to tam bylo pěkně zvrchu vidět.

4 – ty vodní plochy jsou dobrá nápověda, bez nich bych to hledal ještě teď. BTW to město jsem si vždycky přectavoval (hm, ta Rojova čeština je nakažlivá) škaredější, netušil jsem, že jsou v okolí takové krásné vyhlídky.

Ta trojka je opravdu oříšek – žádný záchytný bod, podle kterého bych se mohl orientovat. Kopce vypadají opět na sopečný původ, ale taky být nemusí. A podle toho baráku v té vesnici to asi nenajdu.

Doufám, že příště si ty i Roj hádanky odpustíte, musím taky někdy pracovat =)

avatar
Honzie
Úterý 8. 05. 2007 v 12:24

Já se specializuju pouze na poznávání Krkonoš :-) ale obdivuju Roje a jeho znalosti. Co je na fotkách nevím, navíc ani já na druhé nevidím žádný hrad. Nejhorší je ta čtvrtá, protože mi přijde že sem tam byl :-(

Úterý 8. 05. 2007 v 14:50

Panove, na tu trojku prece musite prijit vylucovaci metodou. Ja jsem k tomu napsal i navod u sebe. Tak do toho ;-)

Radku, myslis tu plochu, co ma velmi podobny nazev jak jedno misto na Slovensku? :-)

BTW u 2. nejak nechapu, jak to, ze tam na obzoru neni videt takova vysoka uzka vec…

avatar
pixy
Úterý 8. 05. 2007 v 15:11

Roji, vylučovací metodou? To mám jako s mapou v ruce postupně vyloučit všech 15.000 kopců, které u nás jsou?

Úterý 8. 05. 2007 v 15:43

Vyluc kopce, ktere jsou nizsi nez jine blizke kopce. Kam az oko (cili objektiv) dohledne :-)

avatar
pixy
Úterý 8. 05. 2007 v 17:47

To by mohlo fungovat, kdybych aspon jeden z tech kopcu znal nebo mel aspon predstavu o priblizne lokalizaci… Takhle muzu rict jen ze na zapad od pozorovatele je nejaky spicaty kopec, na vychode je nejaky min spicaty a na sever je spousta jinych.

Tvou metodu zkratka nechapu. ;)

avatar
Honzie
Úterý 8. 05. 2007 v 18:10

Jj, základem Rojovi rozpoznávací metody je, že minimálně jeden kopec na obrázku zná :-)))

Úterý 8. 05. 2007 v 18:20

Pixy > Uznavam, ze je to argument. Ale ohledne priblizne lokalisace treba Radek Matej tady poskytl jiste indicie z indie. :-)

avatar
-fim-
Úterý 8. 05. 2007 v 21:13

Tak 1 a 4 mam zcela nepochybne, 2 asi taky. Ovsem 3…

Úterý 8. 05. 2007 v 22:46

Musím říct, že mě hrozně štvete. :-) Koupím si turistické mapy celé republiky a pak běda vám, jestli mi to pak nepude! :-)

zdola: Ty kopečky-sopky jsou České středohoří, páč o jiných vyvřelinách široko daleko nevím. Horu nemohu poznat, docela jistě vím, že jsem tam nikdy nestála. Ten hrad, co nevidím (a zvětšenina se mi nejde načíst), je asi Ko ko ko (pardon, jsem se trochu zakoktala), protože takovýhle úžlabí je právě tam. Vodní plocha… pokud to není Sečská přehrada, tam je taky takovej ostrůvek, ale menší – tak by to mohlo být jezero našeho slavného básníka. (???) Rozhodně vylučuji Himálaje, Indii, Rumunsko, Francii, Skotsko a Aljašku i Kavkaz.

Úterý 8. 05. 2007 v 23:11

Jeeee… To jste si mi tu pekne rozhadali. Mam z vas radost!

Radkovi Matejovi gratuluju ke skvelym tipum a pridam malou napovedu, ktera by mohla pomoct k odhaleni treti fotky:

Vsechny ctyri fotky jsem nafotila behem dvou dni. Prvni dve jsou z prvniho dne, druhe dve z druheho.

Jo a samozrejme: Rojova napoveda taky neni k zahozeni ((-;

Kdyz vidim, jak Pixymu nesedi fotohadanky, mam pro neho jednu specialni hadanku slovni. Dokonce tykajici se Kladna, takze by mohl byt jako doma:

  1. Kde maji v Kladne nejhnusnejsi borsc na svete?
  2. Kde se da v Kladne jit na dobrou polivku?

Priznam se, ze odpoved znam jen na prvni otazku, ale reseni te druhe by me zajimalo daleko vic ((-:

Úterý 8. 05. 2007 v 23:25

2Lenka> Jeee… Vitame uzivatelku z Pisku (nebo „z pisku“?) (ehm… ted me napadlo spousta dalsich slovnich zvratku na toto tema, ale nebudu lezt Rojovi do zeli).
Vyloucila jsi to docela dobre. I ty kopecky jsi celkem trefila (i kdyz s tema tuuuristickejma mapama budes urcite jeste konkretnejsi), akorat jezero nee, a hrad – jakto, ze ti nejde nahrat zvetsenina? to je nejaky divny… co ti to pise? ja to zkusim opravit, pokud neni chyba na tvem prijimaci.

avatar
Medcin
Středa 9. 05. 2007 v 09:32

To jsou panoramata! Akorát na obloze jsou patrné přechody, jak objektiv vinětoval. Mohu se zeptat, v čem's to spojovala?

Středa 9. 05. 2007 v 11:00

Žirafko, teď momentálně jsem s hlavou v písku, (ale jinak mě Roj přestěhoval z – do Jilemnice) páč to fakt neznám a hrozně s stydím. Už mi to načíst jde, akorát hrad stejně nevidím. Jestli má míň jak milimetr, tak to na notebooku je ještě menší a tedy pro mě neviditelný. Pak by to mohl být ještě Křivoklát s polívkou v Kladně, ale během dvou dní, Žirafko, lze nafotit Tatry i Jadran, to mi tedy moc nepomohlo. – Které číslo mapy (KČT) si mám koupit? Nešťastná uživatelka z K-Paxu :-)

Středa 9. 05. 2007 v 11:21

Jo, už tu věžičku vidím, to co vypadalo jako kus silničky nebo cesty přes hřeben je šedivá věžička.

Středa 9. 05. 2007 v 19:13

2Medcin> Oooo, diky za pochvalu. Jsem rada, ze uz vim jak se rekne tomu, jak mi fotak odborne zmrvil oblohu. Problem byl hlavne u tech fotek z vychodu slunce, protoze bylo hrozne malo svetla a okraje fotek byli fakt hodne tmave. A taky na te posledni fotce tam, kde to bylo focene proti svetlu. Na dalsich doufam pruhy videt nejsou…
Delala jsem to v Gimpu, rucne… Existuje na to nejake udelatko?

2Lenka> teda Leni, nekaz mi radost. Ja jsem byla tak hrda na to, co jsem stihla objet behem dvou dni a ty na me prijdes s Tatrama a Jadranem! ((-: Za nalezeni vezicky mas 3 body, ale Krivoklat to taky neni. Ale uz ses blizko (-:

Středa 9. 05. 2007 v 22:18

no jo, když ty ještě u toho lezeš po skalách a kopcích… tedy je to napůl pěšky, tak to jo. To je dost. Ale vyrovnáváš-li to 190 kilometrovou rychlostí jízdy, pak to zase dost není..... :-)

Počkej, počkej, až budu jednou velká, naučím se s digitálem a taky vyfotím nějaké krtiny a pak hádejte. :-)))))

avatar
-fim-
Středa 9. 05. 2007 v 23:07

Teda, ta mi dava… Myslim ta trojka. Uz jsem sahnul i po zbrani takoveho kalibru, jako je GoogleEarth a porad nic. Jen jsem si overil, ze se nepletu s dvojkou (takze sichr mam 1, 2 a 4), ale u trojky porad ne a ne se strefit do nejakeho voditka, ktere by fakt nekam vedlo. Konciny jsou jasne, orientace fotky snad taky. Ale porad se nevede. Muzu se zeptat, jak siroka ta fotka je (tedy jak velkou cast horizontu jsi na ni zachytila)? Jo, a co s tim, ceho se clovek dobada – psat to sem a kazit badani ostatnim?

avatar
-fim-
Středa 9. 05. 2007 v 23:27

Pro Roje: „BTW u 2. nejak nechapu, jak to, ze tam na obzoru neni videt takova vysoka uzka vec…“ Ta je hoodne vlevo mimo zaber. Zhruba v ose zaberu mas jinou vec, nizsi ale starsi, prima viditelnou z druhe strany onoho hrbetu v pozadi. Teda, pripadam si jak pisatel politickych projevu – jen proboha neco nenazvat pravym jmenem…

avatar
-fim-
Středa 9. 05. 2007 v 23:32

A jeste drobnost, to snad muzu napsat rovnou: u prvni fotky tipuju na slepenec ze tri kusu.

Čtvrtek 10. 05. 2007 v 10:39
  • fime- ja myslim, ze karantena uz uplynula, (co, Zirafko?) Buteo nejak nereaguje, aby nam mista foceni urcil +/-10 centimetru, takze klidne tu trojku proflakni. :-)

Ja uz jsem ty mapy vytahl, takze vim vsechny 4 fotky, ale u te dvojky mi tam ta vec prece jen trochu hapruje. IMHO by mela byt spis nekde za tim hradem, ale dvojka je jedina fotka, kde mam kilometrovou toleranci mista fotografky.

Čtvrtek 10. 05. 2007 v 12:16

Roji, ne. Vypada to, ze -fim- ma jeste chut bojovat, tak to proflaknu az vecer.

Napoveda pro -fima- ohledne toho, co chtel vedet:
1, mas orientaci spravne naorientovanou i podle toho, ze je to vychod slunce a ne zapad? (-;
2, uhel je to necelych 180 stupnu
3, je to jednodussi, nez si myslis ((-:

Jinak, -fime-, trochu se ztracim v tvem popisu, co na fotce 2 chybi a co na ni je a ja to sama nevidim ((-:
Jestli mas tip, odkud jesem to fotila, tak uz to napis primo. Jestli to uhodnes, tak ses fakt dobrej! (-:

Čtvrtek 10. 05. 2007 v 12:26

Hehe, jeste me napadlo, ze Roj by mohl leccos vycist i z tehle fotky: http://zirafka.cz/tmp/bonus3.jpg. Skoda, ze me to nenapadlo driv.

Roji, prijdes i na to, odkud je to foceny?

avatar
-fim-
Čtvrtek 10. 05. 2007 v 13:37

Pisu z prace, mapy papirove mam doma, takze dalsi pokus o zdolani cisla 3 bude nasledovat az qeceru. Jinak diky za upresneni, ze jde o vychod Slunce (a tedy pohled k jihu) jsem si byl prakticky jist, ten zhruba pulkruh jsem ocekaval (ale na vytipovana mista mi nepasuje, takze jsem jen zadoufal, jestli to neni vyrazne vic). No a k te dvojce – podle meho stojis asi 1–1.5 km severne(lehce k zapadu, tipnu azimut tak 340) od Karlstejna. Jinak ctyrka je z vrcholu Lovose a jednicka z vyhlidky na vychodnim brehu Vltavy asi kilacek jizne od Rabyne a osa zaberu je zhruba k JZ. Ale ta trojka…

Čtvrtek 10. 05. 2007 v 14:52

Ad bonus3.

Je to pohled od zapadu na Cukrak, ale absolutne nevim odkud, protoze tady nemam mapu s 440kV vedenim. Vzdalenost odhaduju 5–8km.

avatar
-fim-
Čtvrtek 10. 05. 2007 v 15:33

Su blbe, vsem vam podepisu, ze su vuuul. Jen to chtelo se oprostit od utkvele predstavy, ze vim, na co koukam. Jizni uboci Milesovky je misto, odkud je 3. Pohled zhruba k jihovychodu a to co jsem celou dobu povazoval za Radobyl je Lovos… Jinak Roji bych moc nedal za to, ze tvuj bonus neni focen daleko od mista, ze ktereho je dvojka.

Čtvrtek 10. 05. 2007 v 16:03

Me bonus vychazi nekde k Morine, ale dvojka na PRAVY breh Berounky. Protoze jestli je to levy brah, kde je potom udoli Berounky pred nama? Prece ten hluboky zarez pod Karlstejnem musi byt Berounka, ne?

avatar
-fim-
Čtvrtek 10. 05. 2007 v 18:06

Souhlasim s umistenim bonusu. A ke Kralstejnu – koukni se, jaky je tam profil. Ze zarezu zhruba kolmeho na Berounku tesne pod hradem odbocuje k S druhy, ktery se posleze staci k SV. A na louce nad timhle ohybem stoji Zirafka s fotakem v ruce. Po prave strane ma les, po leve lom Morina a za nim Ameriku. Berounka je zariznuta v prave pulce dnimku za temi zelenymi kopecky, v pozadi mas Brdy (a primo pred sebou – neviditelnou – Skalku) Cely vtip je v tom, ze koukas skoro ze severu a Berounka je tu od severu zariznuta pomerne ostre.

Čtvrtek 10. 05. 2007 v 18:27

To by znamenalo, ze je to foceno nekdy v 7 hodin vecer, Karlstejn je schovanej za hrebenem Buciny, vpravo je hreben Prostredniho vrchu. To vsechno beru.

Ale co tam dela ta rovna silnice vpravo mezi repkou? ta silnice proste neexistuje, Zirafka si ji tam musela domalovat :-) Proto jsem si myslel, ze ta silnice je za Berounkou a Pohled je otocen skoro o 90stupnu, slunce by slo z jihu. Ale to je blbost, protoze to slunce je nizko, takze z jihu jit nemuze… Vsechno znicila ta silnice :-)

Čtvrtek 10. 05. 2007 v 23:00

Hmmmm, Karlštejn, no, nic jinýho už to být nemohlo, už jsem se ale styděla to sem napsat. Ale já to takhle shora vůbec neznám. Musím se ještě hodně učit, hodně učit. :-)

avatar
-fim-
Pátek 11. 05. 2007 v 11:22

Musim se Zirafky zastat, tu cestu (nikoli silnici – ne vsichni, Roji, jezdi autem) si nevymyslela. Je i na seznamske ortofotomape (http://www.mapy.cz/?… ) Ja mel podobny problem s tou trojkou. Milesovka mne napadla pomerne zahy, ale jakto, ze je vpravo kopec nejmene stejne vysoky… Az po hrozne dobe mi doslo, ze to nemusi byt fotka z vrcholu ale z uboci. Doslo mi to, kdyz jsem daval dohromady svoje panorama z uboci jineho kopce…

avatar
-fim-
Pátek 11. 05. 2007 v 14:54

Hmmm, Roji, musim se ti omluvit, ted jsem na to jeste koukal a ona to fakt bude spis asfaltka, nez cesta polni, jak jsem se byl mylne domnival.

avatar
Roj
Sobota 12. 05. 2007 v 13:20
  • fime- Prave ta Kletecna na trojce bylo prvni, co jsem tam poznal a jax prisel na to, ze je vyssi? Vzdyt misto fotografky je evidentne vys nez Kletecna, protoze NAD ni je obzor tvoren nizsi – vychodni casti Stredohori.
avatar
-fim-
Neděle 13. 05. 2007 v 13:59

Pozor, Roji, psal jsem VPRAVO (tedy zapadne), ne vlevo.

Pondělí 14. 05. 2007 v 08:25

Aha, -fime-, uz to vidim, ale opet si dovoluji nesouhlasit :-) Ty dva kopce jsou druhy a treti nejvyssi vrchol Stredohori (Hradiste a to druhe uz nevim) a za nimi na zapad je teren o dost nizsi, Krusne hory uz jsou v mlze, takze to vypada, ze nase kopce lezi vys nez misto pozorovatele.

Jenze uboci Milesovky je dost zalesnene a tezko by se tam otevrel vyhled do celeho pulkruhu. Myslim, ze je to fakt foceno shora, nekde od te observatore. Snad sem Zirafka jeste prijde a prozradi to :-)

avatar
-fim-
Pondělí 14. 05. 2007 v 15:09

No, muzes mit pravdu a asi ji i mas. Nicmene ten pocit podhledu mam porad, byt mozna nezduvodnitelne. A jelikoz dojem je v porvnim priblizeni to jedine, co mam, ma pomerne velkou vahu a stoji za vyloucenim velke spousty variant hned na zacatku. No a presne to se mi stalo, Milesovka letela do kose uz v predkole. Jinak ale ten urgument se zalesnenim nemusi byt tak dramaticky, mrkni se na jine panorama ze zalesneneho uboci: http://tb.bloguje.cz/…panorama.php Pravda, je uzsi a pulkruh bych z toho kopce neudelal kdybych se rozkrajel, jen chci dokumentovat moznost ruznych i lehce necekanych vyhledu.

avatar
-fim-
Úterý 15. 05. 2007 v 17:33

Zirafko, muzes prosim potvrdit ci vyvratit Rojovu myslenku, ze trojka je az z vrcholu?

Čtvrtek 17. 05. 2007 v 01:32

Uz jsem tady… Sorry, ze jsem vas nechala cekat.

Takze finalni vyhodnoceni:
Vlastne uz to skoro vsechno popsal Radek Matej i s odkazama do mapy o par komentaru vys. (TODO: rozumnejc naprogramovat komentare)

Zbyla nam jen ta trojka. Ta je skutecne focena z vrsku Milesovky. Teda skoro z vrsku. Zcela necekane jsem se v 5:30 rano nedostala na rozhlednu a dost me to mrzi. To by byl jeste onacejsi pohled.

A jeste pro Pixyho Karlstejn s cervenou sipkou:

par kroku dal to vypadalo nejak takhle:


Jo a abych nezapomnela: pokud budete mit mili lustitele cestu kolem, tak si muzete vyzvednout diplumky ((-:

Čtvrtek 17. 05. 2007 v 09:04

diky! Uz mi visi na nastence! :-)

Čtvrtek 17. 05. 2007 v 13:20

Ó děkuji Velejasná dlouhokrkosti žirafí, si nezasloužim. Ale budu se snažit – ještě nevím o co, ale určitě o něco jo. :-) A hodně. – Už jenom kvůlivá tomu dyplomu. Díky!

Pátek 18. 05. 2007 v 02:35

Jééé, parádní panorámatááá, ale škoda, že jsem přišel tak pozdě (čím si sám prý škodím :-), protože místa 3 + 4 dobře znám – trávil jsem u babičky v Českém středohoří celé prázdniny…

Co vidím na panorama2-L.jpg? Vlevo Vchynice, proti kopec Ovčín, za ním v dálce zříceninu nad Třebenicemi. Proti vysílačům vrch Boreč(ák), kde jsou jámy, ve kterých je v létě chladno a v zimě naopak teplo a rostou v nich rostliny. Před Borečákem a pod větvemi není vidět vesnice Bílinka se 12% stoupáním. Vpravo Velemín a výše Milešov pod Milešovkou. Někde mezi tím není vidět Opárno a jeho údolí i s pionýrským táborem a potokem, kde se prohánějí pstruzi. Ještě více vpravo přes zábradlí Dobkovičky a jejich lom. Tudy povede dálnice D8. A pohled na Labe – tam někde je Porta Bohemica a také tři kříže za dívky, které skočily kvůli nešťastné lásce dolů. Podél Labe se klikatí silnice do Ústí nad Labem. Ke konci Malé Žernoseky a samozřejmě dlouhé Lovosice se svojí Sechezou, kde se vyrábějí hnojiva (NPK) a kyselina sýrová. Za Labem „jezero“ Pískovna a za ním je vidět Radobýl, ze kterého běžel Mácha do hořících Litoměřic, které však nemůžou být vidět. Podlouhlé budovy pod kopcem – tam byly v časech minulých drůbežárny. Pod Lovošem byly vždy velké ovocné sady jablek, hrušek a meruněk, dnes se o to prý snad nikdo už ani nestará…

--- panorama1-L.jpg — Jasně, krásný pohled z Milešovky. Je vidět opět Lovoš, Borečák, ta vesnice je jistě Milešov a ta velká budova bývalý zámek, ve kterém je dnes Domov důchodců. Že?

První dvě fotky bych však vůbec nepoznal.

Díky za vybavení vzpomínek a výlet do minulosti – České středohoří je moc pěkné. Fotky si s dovolením uložím a ukážu rodičům. Měj se fajn. .-)

Pátek 18. 05. 2007 v 10:19

Kyklope, dekuju za krasny komentar! Ja jsem byla ve stredohori poprve, ale ucarovalo mi maximalne. Znat k tomu jeste pribehy tech mist, tak se od tam snad uz ani nevratim.

Mam jeste nedodelane panorama z Radobylu. Jestli by tve rodice taky zajimalo, tak ho muzu dodelat. Jo a jeste neco – kdybys chtel ty fotky jeste ve vetsim, tak napis (mail je nakde v sloupci vpravo). Muzes si vybrat az do velikosti 10000×1600px (Milesovka) a 20000×1600px (Lovos).

Mej se taktez fajn (-:

avatar
Kyklop
Pátek 18. 05. 2007 v 12:28

Děkuji, rádo se stalo :-)

To panoráma z Radobýlu by zajímalo především mne a to klidně také ve velkém rozlišení. Už to vidím předem: zřícenina Kamýk, Žitenice, Litoměřice, v dálce Říp, Žalhostice, opět Lovosice se Sechezou a pískovnou… ;-))

Koukám a spíše zírám, že toho stíháš nachodit a navštívit pěknou fůru míst, což je skvělé! Litoměřice považuji za jedno z nejhezčích měst co znám – především Dómský pahorek, kde je katedrála se základy z desátého století, biskupství, baráčky, kde žily jeptišky, ale také se tam natáčely filmy jako Páni kluci, Humberto, Mág (Mácha), o 150m níže směrem k Labi je světnička, kde žil a umřel K.H.Mácha, je to fantastické a magické místo. V Litoměřicích je parádní historické centrum (škoda ale, že tam parkují stovky aut) a také lesopark Mostná hora (bralo se z něj dříve dřevo na stavbu prvního dřevěného mostu) s krááááásnou rozhlednou. A když už tak fotíš, tak za Litoměřicemi je skvělá rozhledna s vyhlídkou na sedm záhybů Labe – Varhošť.

Mám jeden tip na výlet: http://www.kyklop.bloguje.cz/…date-5-5.php Moc se nám tam líbilo – je tam neskutečnej „boží“ klid…

Měj fajn a díky za prostor se zde takhle vylít, ale já tak hrozně rád vzpomínám… ;-)))

Pátek 18. 05. 2007 v 20:37

…a ja jsem zase vdecny posluchac tvych vzpominani. (((-:

Litomerice se mi taky strasne moc libi. Ale moc jsem je tentokrat nestihla pochodit a pofotit. Prece jen – byli to jen dva dny a jeste jsem to zvladla i na Kokorin (-:
Ajejej, nejak jsi me nakazil s tim vzpominanim. asi si prece jen sepisu zazitky z toho vyletu, abych pak mela co oprasovat, az si budu chtit zavzpominat.

A ten tip na vylet … tam ne to taky laka, ale prece jen mam z tveho (a toho sojoveho) blogu jeste jednu inspiraci na vylet, ktera me ted laka uplne nejvic: Podivat se mezi sklo II (-: Rada bych tam vzala maminku, protoze sklo je jeji velka laska. Jen uz mesice resim, komu dat na tech par dni na hlidani babicku…

avatar
Kyklop
Středa 23. 05. 2007 v 05:24

Žirafko, pokud se z mamkou do toho Boru dostanete, tak samozřejmě tu restauraci s hutí nesmíte vynechat, ale myslím, že by stálo zato se podívat přímo do sklárny AJETA u Lindavy (také kousek od Boru), kde jsou ochozy, odkud se dá dívat na práci sklářů. My jsme tam byli na dni otevřených dveří a byla to úžasná podívaná.

My jezdíme do těch končin hodně často (zrovna tento víkend) a jezdíme kvůli obchodní spolupráci k jednomu skláři, u kterého si vždycky něco pořídíme. Naposled dva kuttrolfy – http://www.anticglass.cz/katalog1/22.jpg a tuto karafu http://www.anticglass.cz/katalog1/24.jpg Na webu má i videa z výroby.

Snad by Tě mohlo také zajímat, že v nedalekém Kamenickém Šenově budou vystaveny pro veřejnost maturitní práce z místní sklářské UPRUMky. Pokud by Tě to zajímalo, tak Ti zjistím místo a termín výstavy.

Tak se měj fajn. .-)

PS: O ty panorámata ve větším provedení bych měl zájem… Děkuji pěkně.

Středa 23. 05. 2007 v 20:04

Jo jo jo!!! Vsecko chci videt. Sakrys, tys me ted tak navnadil, ze uz listuju kalendarem… (-:

Pred odjezdem se ozvu, abych mela cerstve informace, co nemam vynechat (-:

Panoramatka poslu hnedle…

Sobota 2. 02. 2008 v 10:40

ahoj já mam lepší blog :-D